سفارش هایی برای بهبود سلامت روان و کاهش استرس کارکنان در دوران کرونا

سفارش هایی برای بهبود سلامت روان و کاهش استرس کارکنان در دوران کرونا

به گزارش کونفه محققان می گویند:  سلامت روانی افراد در دوران طول همه گیری کرونا با اضافه شدن کارهای اداره در خانه، مراقبت از کودکان، انجام کارهای خانه و سرگرم کردن کودکان، بدتر شده است؛ ازاین رو سرمایه گذاری روی سلامت کارمندان به نفع نیروی کار است.


به گزارش کونفه به نقل از ایرنا به نقل از روزنامه دیلی میل، مقامات سازمان بهداشت عمومی انگلیس از تمام شرکت و صنایع در هر اندازه ای که هستند، درخواست کرده اند مدیران خویش را آموزش دهند تا بتوانند علایم استرس را در کارکنان خود تشخیص داده و به افراد صدمه دیده کمک کنند. این کمک می تواند شامل عرضه ساعات کاری انعطاف پذیر یا عرضه کارهای کمتر چالش برانگیز باشد.
در پیش نویس سند عرضه شده از جانب سازمان بهداشت عمومی انگلیس آمده است: انجام این اقدامات برای حفظ سلامت روان کارکنان الزامی است. در این سند سفارش هایی به مدیران عرضه شده که همچون آنها تشویق مدیران به «تقویت روابط خوب» با کارکنان، بعنوان مثال معاشرت با آنها یا «صحبت های دوستانه کوتاه» است.
همچنین در این سند آمده است: جلسات یوگا یا مدیتیشن باید به صورت مجانی برای تمامی کارمندان به صورت گروهی یا آنلاین عرضه شود. در سفارش دیگر خواسته شده است به تمامی مدیران در هر رده ای که قرار دارند «آموزش سلامت روانی» داده شود تا آنها بتوانند علائم اضطراب یا دیگر عوارض سلامت روانی را در کارمندان خود تشخیص داده و با آنها در مورد نگرانی هایشان صحبت کنند.
در این سند تاکید گردیده است که متخصصان بهداشت روان سازمان بهداشت عمومی انگلیس بر اهمیت برقراری روابط خوب میان مدیران و کارکنان به خوبی واقف هستند و اعتقاد دارند که کارمندان باید بدون هیچ گونه دلهره و نگرانی بتوانند برای بحث در مورد موضوعات مورد نگرانی خود به مدیران رجوع کنند.
دکتر «پل کریسپ» مدیر مرکز راهنمای سازمان بهداشت عمومی انگلیس، می گوید: ارائه مهارت هایی به مدیران برای بحث در مورد سلامت روانی، رابطه میان مدیر و کارمند را تقویت می کند و در نتیجه می تواند عوامل استرس زای کار را شناسایی و کم کند.
محققان می گویند: سلامت روانی افراد در طول همه گیری کرونا با اضافه شدن کارهای اداره در خانه، مراقبت از کودکان، انجام کارهای خانه و سرگرم کردن کودکان، بدتر شده است. ازاین رو سرمایه گذاری روی سلامت کارمندان به نفع کل نیروی کار است.
کنفدراسیون صنایع انگلیس اعلام نمود: پشتیبانی از رفاه و سلامت روانی کارکنان مدتی است برای خیلی از مشاغل در دستور کار قرار دارد و همه گیری جهانی کرونا این روند را تسریع کرده است.
نتایج یک بررسی در سال ۲۰۲۰ نشان داد مشکلات سلامت روان در میان کارکنان شرکتهای انگلیسی ۴۵ میلیارد پوند در سال هزینه دربرداشته است.


منبع:

1400/07/02
12:09:38
5.0 / 5
482
تگهای خبر: آموزش , آنلاین , بهداشت , تخصص
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۵
کونفه