وزیر بهداشت اعلام كرد

افزایش ۱۳ درصدی تخت های بیمارستانی در دولت سیزدهم

افزایش ۱۳ درصدی تخت های بیمارستانی در دولت سیزدهم

به گزارش کونفه، وزیر بهداشت ضمن اشاره به افتتاح ۱۷هزار تخت بیمارستانی در دولت سیزدهم اظهار داشت: در این دولت در مجموع ۱۳ درصد به ظرفیت تخت های بیمارستانی کشور افزوده شد.


به گزارش کونفه به نقل از ایسنا، دکتر بهرام عین اللهی در حاشیه همایش روز جهانی ایمنی غذا با حضور در جمع خبرنگاران اظهار نمود: وزارت بهداشت با هدف این که پنج دهک پایین جامعه در ارتباط با بیماری خود هیچ دغدغه ای به جز بیماری نداشته باشند، پنج دهک پایین جامعه را به صورت مجانی زیر پوشش بیمه قرار داده است.
وی افزود: افراد پنج دهک پایین جامعه با رفتن به مراکز درمانی دولتی بدون داشتن دفترچه بیمه و فقط با عرضه کد ملی از خدمات درمانی پوشش بیمه ای برخوردار خواهند شد.
وزیر بهداشت ضمن اشاره به اجرای طرح درمان مجانی کودکان کمتر از ۷ سال اظهار داشت: سلامت کودکان حائز اهمیت قلمداد می شود؛ چون که اگر یک کودک به بیماری گرفتار شود عوارض آن می تواند تا مدت ها گریبان او را می گیرد. دولت شهید رئیسی با عنایت به اهمیت سلامت کودکان، مبحث درمان مجانی کودکان کمتر از ۷ سال را مطرح و اجرا کرد. درمان مجانی کودکان کمتر از هفت سال هیچ ارتباطی با دهک افراد ندارد.
عین الهی افزود: علاوه بر درمان مجانی کودکان کمتر از ۷ سال در مراکز درمانی دولتی، درمان ناباروری به صورت مجانی در مراکز سطح ۲ و ۳ صورت می گیرد.
وی با اشاره به اینکه دولت سیزدهم ۱۷ هزار تخت بیمارستانی افتتاح کرده، اضافه کرد: ظرفیت تخت های بیمارستانی کشور معادل ۹۵۰ هزار مورد بود که ۱۷۰۰۰ تخت به ظرفیت تخت های بیمارستانی کشور اضافه کردیم. به عبارت دیگر میتوان گفت دولت سیزدهم توانسته است ۱۳ درصد به ظرفیت تخت های بیمارستانی کشور اضافه کند.
عین اللهی در رابطه با وعده وزارت بهداشت به شهید رئیسی اظهار داشت: وزارت بهداشت به شهید رئیسی وعده داده بود که ۹۰۰۰ تخت دیگر به ظرفیت بیمارستانی کشور اضافه کند. هم اکنون، تخت هایی که آماده بهره برداری هستند، افتتاح می نماییم و مابقی تخت ها به دولت آتی واگذار می شود.




منبع:

1403/03/21
10:44:37
5.0 / 5
178
تگهای خبر: بهداشت , بیمار , بیمارستان , بیماری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۴
کونفه