شیوع سرطان های نادر در آمریکا آیا کووید19 در این حوزه نقشی دارد؟

شیوع سرطان های نادر در آمریکا آیا کووید19 در این حوزه نقشی دارد؟

به گزارش کونفه، به دنبال همه گیری کووید۱۹، موارد مبتلا شدن به سرطان های نادر الگویی غیرمعمول داشته است و تعداد زیادی از پزشکان و دانشمندان آمریکایی درحال بررسی این هستند که آیا بین این ویروس و این نوع از سرطان ها ارتباطی وجود دارد یا خیر.


به گزارش کونفه به نقل از ایسنا، «واشنگتن پست» در گزارشی آورده است گروهی از متخصصان پزشکی بعد از اینکه به این نتیجه رسیدند که شواهدی در خصوص تشخیص ابتلای بیمارانشان به کووید۱۹ و مبتلا شدن به سرطان وجود دارد، تصمیم گرفتند تا مطالعات تحقیقاتی را راه اندازی کنند و داده ها را به اشتراک گذارند.
یک متخصص آمریکایی در اینباره اظهار داشت: من ۲۳ سال است که کار می کنم و هیچگاه چنین چیزی ندیده ام.
این متخصص که خواهان ایجاد یک ثبت ملی برای تحلیل و بررسی روندها است، گفت قبلاً داده هایی را از ده ها بیمار خود جمع آوری کرده است که نشان دهنده ارتباط احتمالی بین سرطان های غیرمعمول و کووید طولانی است.
رئیس تیم تحقیقات بین المللی کووید۱۹ اظهار داشت: امیدوارم که ما اشتباه نماییم اما متأسفانه همه شواهد ما را به سمت این نتیجه گیری سوق می دهد.
با این حال، هنوز هیچ داده واقعی یا مطالعات قطعی در مورد این که آیا کووید واقعاً در افزایش موارد سرطان نقش داشته است یا خیر، وجود ندارد.
در حالیکه از زمان شیوع کووید۱۹ موارد مبتلا شدن به سرطان های تهاجمی در آمریکا افزایش پیدا کرده است، بعضی از کارشناسان پزشکی این روند را ناشی از ایجاد اختلالات در روند مراقبت های بهداشتی و درمانی می دانند.
با این وجود، پزشکان مستقر در ایالات متحده از دولت فدرال می خواهند که تحقیقات را در اولویت قرار دهد.
سازمان جهانی بهداشت (WHO) در تاریخ جمعه ۵ مه ۲۰۲۳ به صورت رسمی پایان وضعیت اضطراری کووید ۱۹ در جهان را اعلام نمود. این سازمان در ژانویه ۲۰۲۰، شیوع کرونا را یک وضعیت اضطراری بهداشت عمومی و نگرانی بین المللی اعلام نموده بود.




منبع:

1403/03/19
12:07:43
5.0 / 5
192
تگهای خبر: بهداشت , بیمار , پزشك , تخصص
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۱
کونفه