کشف باردیگر لذت سفر

کشف باردیگر لذت سفر

به گزارش کونفه، در حالیکه جهان به سفر خود به سمت بهبودی از چالش های ناشی از همه گیری جهانی ادامه می دهد، سال ۲۰۲۳ مقطع مهمی برای صنعت توریسم و سفر بود.


به گزارش کونفه به نقل از برکینگ نیوز، گردشگری بین المللی سال ۲۰۲۳ به بیشتر از ۹۰ درصد از سطح قبل از همه گیری رسید و با خصوصیت های چون انعطاف پذیری، سازگاری و عزم جمعی برای کشف باردیگر لذت های سفر، سال حائز اهمیتی برای سفر و گردشگری رقم خورد.
بازگشایی و بازیابی
سال ۲۰۲۳ نقطه عطف قابل توجهی بود؛ چونکه خیلی از کشورها با موفقیت، چالش های همه گیر COVID-۱۹ را پشت سر گذاشتند و با احتیاط مرزهای خویش را باز کردند. دولت ها و ذینفعان گردشگری برای اجرای اقدامات مؤثر بهداشتی و ایمنی، القاء اعتماد به مسافران و نشان دادن عصر جدیدی از گردشگری مسئولانه، همکاری کردند.
ظهور سفر پایدار
با افزایش آگاهی از مسائل زیست محیطی، سال ۲۰۲۳ شاهد افزایش شیوه های سفر پایدار و سازگار با محیط زیست بود. مسافران به دنبال مقاصدی بودند که حفاظت را در اولویت قرار می دادند، از ابتکارات اکوتوریسم استقبال کردند و تعهد خویش را برای به حداقل رساندن ردپای کربن نشان دادند. تقاضا برای تجربه های سفر سبز و مسئولانه، صنعت توریسم را تغییر داده و کسب و کارها را به اتخاذ شیوه های پایدارتر ترغیب کرده است.
نوآوری های فناورانه
پیشرفت ها در فناوری به تعریف مجدد تجربه سفر در سال ۲۰۲۳ ادامه دادند. ادغام هوش مصنوعی، حقیقت مجازی و حقیقت افزوده، برنامه ریزی پیش از سفر را افزایش داد و آنرا شخصی تر و همه جانبه تر کرد. سیستم های مدیریت هوشمند مقصد و فناورین نوین دیگر نقش مهمی در تضمین امنیت و کارایی فرآیندهای سفر ایفا کردند.
ظهور روندهای جدید سفر
چشم انداز سفر در سال ۲۰۲۳ حاکی از تغییر در اولویت هاست. سفر آهسته (Slow Travel) زمانی محبوبیت پیدا کرد که مسافران به دنبال ارتباط معنادار با فرهنگ ها و جوامع محلی بودند. گردشگری سلامت هم شاهد جهش بود و تعداد فزاینده ای از مردم، سلامت و رفاه را در برنامه های سفر خود در اولویت قرار دادند. علاوه بر این، خانه به دوشی دیجیتال (Digital Nomadism) به یک پدیده اصلی تبدیل شد؛ چونکه کار از راه دور همچنان در سطح جهانی مورد استقبال قرار می گیرد.
در این زمینه بخوانید:
پیشتازی خاورمیانه، ولخرجی آلمانی ها و آمریکایی ها
گردشگری ۹.۵ تریلیون دلاری شد
احیای فرهنگی و گردشگری میراث
سال ۲۰۲۳ شاهد علاقه باردیگر به تجربیات فرهنگی و گردشگری میراث بود. مسافران به دنبال برخوردهای اصیل با سنت ها، غذاهای محلی و هنر بودند که به احیای مکانها و جوامع میراث فرهنگی کمک می کرد. دولت ها و هیأت های گردشگری به صورت فعال به ترویج و حفظ دارایی های فرهنگی خود پرداختند و مزایای اقتصادی و اجتماعی گردشگری فرهنگی پایدار را تشخیص دادند.
ابتکارات گردشگری مشترک
همکاری بی سابقه ای بین کشورها و ذینفعان صنعت توریسم در سال ۲۰۲۳ رقم خورد. مشارکت های بین المللی بر ترویج گردشگری فرامرزی، به اشتراک گذاشتن بهترین شیوه ها و پرداختن به چالش های جهانی متمرکز بود. ابتکاراتی مانند راهروهای مسافرتی و کمپین های بازاریابی مشترک به جوان سازی بخش توریسم کمک کرد و حس اتحاد و همبستگی را تقویت کرد.
چالش ها و تاب آوری
با وجود پیشرفت های مثبت، چالش ها در سال ۲۰۲۳ ادامه یافت. بلایای طبیعی، تنش های ژئوپلیتیکی و نگرانی های مداوم بهداشت عمومی موانعی را برای این صنعت ایجاد کردند. با این وجود، انعطاف پذیری ای که توسط متخصصان گردشگری، جوامع و مسافران به صورت یکسان نشان داده شد، تعهدی تزلزل ناپذیر برای غلبه بر موانع و ساختن آینده ای پایدارتر و فراگیر برای گردشگری جهانی را نشان داد.
سال ۲۰۲۳ فصل قابل توجهی در گردشگری جهانی بوده است. از غلبه بر نتایج یک بیماری همه گیر جهانی تا پذیرش پایداری و نوآوری، این صنعت توانایی خویش را برای انطباق و تکامل به معرض نمایش گذاشته است. همانطور که به آینده می نگریم، درسهای آموخته شده در سال ۲۰۲۳ بدون شک آینده دنیای سفر را شکل خواهد داد و بر اهمیت انعطاف پذیری، مسئولیت پذیری و تعهد جمعی به رفاه مسافران و مقاصدی که کاوش می کنند تاکید می کند.
همینطور بر مبنای آخرین داده های سازمان جهانی گردشگری (UNWTO)، تخمین زده می شود ۹۷۵ میلیون توریست بین ماه های ژانویه تا سپتامبر ۲۰۲۳ به خارج از کشورهایشان سفر کرده اند که نسبت به ماه های مشابه سال قبل ۳۸ درصد افزایش داشته است.
ورود گردشگران بین المللی هم به ۹۱ درصد از سطوح پیش از همه گیری در سه ماه سوم سال ۲۰۲۳ رسید و در جولای به ۹۲ درصد رسید که بهترین ماه از زمان شروع همه گیری تابحال بوده است. به صورت کلی، گردشگری ۸۷ درصد از سطوح پیش از همه گیری را در ژانویه تا سپتامبر ۲۰۲۳ بهبود بخشید.
گزارش سازمان جهانی گردشگری همینطور از آن حکایت می کند که خاورمیانه همچنان با ورود ۲۰ درصد بالاتر از سطح پیش از همه گیری در ۹ ماه منتهی به سپتامبر ۲۰۲۳ پیشتاز بهبود بر مبنای مناطق به صورت نسبی است. خاورمیانه تنها منطقه جهانی است که در این دوره، از سطوح سال ۲۰۱۹ پیشی گرفته است. اقدامات تسهیل روادید، توسعه مقاصد جدید، سرمایه گذاری در پروژه های جدید در رابطه با گردشگری و میزبانی رویدادهای بزرگ به این عملکرد قابل توجه کمک می نماید.
شورای جهانی سفر و گردشگری هم در جدید ترین گزارش خود پیش بینی نمود در سال ۲۰۲۳ ارزش این بخش به ۹.۵ تریلیون دلار می رسد، که فقط ۵ درصد کمتر از سطح پیش از همه گیری در سال ۲۰۱۹ است.



1402/10/11
10:47:56
5.0 / 5
266
تگهای خبر: بازار , بهداشت , بیمار , بیماری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۵