18 روش ساده برای كاهش چربی شكم

18 روش ساده برای كاهش چربی شكم

به گزارش کونفه باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: در این مطلب 18 روش ساده برای کاهش چربی شکم ارائه شده که بکارگیری آنها می تواند نتیجه بخش باشد.


چربی شکم علاوه بر ظاهر نازیبایی که دارد موجب بروز مشکلات جدی برای سلامتی می شود. شاید تصور کنید ورزش کردن تنها راه خلاصی از دست چربی شکم است، اما راه های دیگری هم وجود دارد که می توانند سبب لاغری سریع شکم بدون ورزش شوند. در این نوشتار با ما همراه باشید تا ۱۸ روش ساده برای کاهش چربی شکم را بشناسید. ۱. چای سبز بنوشید چای سبز دارای آنتی اکسیدانی به نام اپی گالوستاچین گالت (EGCG) و کافئین است که سوخت و ساز بدن را تقویت می کند. تحقیقات نشان داده این آنتی اکسیدان در کاهش چربی شکم بسیار موثر است و در ترکیب با ورزش اثرات آن قوی تر نیز می شود. ۲. روزه داری متناوب روزده داری متناوب به مفهوم چرخه ای از دوره های مصرف غذا و دوره های روزه داری است. یکی از انواع آن یک الی دو بار روزه داری در هفته به مدت ۲۴ ساعت است. یک نوع دیگر۱۶ ساعت روزه داری در هر روز و مصرف تمام وعده ها طی ۸ ساعت است. در یک تحقیق شرکت کنندگان با ۶ الی ۲۴ ساعت روزه داری ۴ الی ۷٪ چربی خودرا از دست داده اند. ۳. مکمل ها یا خوراکی های پروبیوتیک پروبیوتیک ها باکتری های مفید موجود در مواد غذایی هستند که سیستم ایمنی بدن را تقویت کرده و عملکرد روده ها را بهبود می بخشند و میزان متعادلی از آنها می توانند به کاهش چربی شکم کمک کنند. ۴. سرکه سیب اضافه کردن سرکه سیب به رژیم غذایی بسیار هوشمندانه است. این نوع سرکه فشار خون را می کاهد. تحقیقات نشان داده است که استیک اسید موجود در سرکه سیب می تواند در کاهش چربی شکم مفید باشد. مراقب باشید که هنگام مصرف حتما آنرا با آب رقیق کنید. ۵. پرهیز از مصرف آبمیوه آبمیوه ها سرشار از مواد معدنی و ویتامین ها هستند، اما مانند نوشابه قند زیادی هم دارند و مصرف زیاد آنها موجب چاقی و افزایش چربی شکمی می شود. برای کاهش مصرف آبمیوه ها و کمک به لاغری خود، چای یخی غیرشیرین، آب، یا آب و لیمو را جایگزین کنید. ۶. مصرف ماهی های چرب ماهی های چرب علاوه بر پروتئین زیاد و چربی های امگا۳ پرخاصیت، می توانند به کاهش چربی شکمی هم کمک کنند. اهتمام کنید هر هفته ۲ الی ۳ وعده ماهی چرب مصرف کنید همچون ماهی خال مخالی، ماهی کولی، ساردین، شاه ماهی و سالمون. ۷. محاسبه مقدار غذای مصرفی یکی از کارهای ضروری برای کاهش چربی های شکمی مصرف کالری کمتر از مقدار موردنیاز بدن شما است. استفاده از یک برنامه یا محاسبه گر آنلاین مواد غذایی یا یادداشت کردن آنها می تواند به دنبال کردن کالری های دریافتی تان کمک نماید. ۸. خواب راحت و زیاد خواب از جنبه های زیادی اهمیت دارد همچون برای کاهش وزن. بر طبق تحقیقات کمبود خواب کافی می تواند موجب افزایش وزن شود. اختلالی که به آن آپنه خواب می گویند با چربی اضافه شکمی ارتباط دارد. شما نه فقط به ۷ ساعت خواب شبانه، بلکه به یک خواب با کیفیت نیاز دارید. ۹. پرهیز از نوشیدنی های شیرین شده با قند این نوشیدنی ها مملو از فروکتوز هستند که موجب تجمع چربی شکمی می شوند. نوشیدنی های دارای قند چربی کبد را نیز می افزایند. جالب است بدانید اثرات مضر نوشیدنی های دارای قند از خوراکی های شیرین بیشتر است. ۱۰. روغن نارگیل روغن نارگیل از سالم ترین چربی ها است و خوشبختانه برای لاغری شکم نیز موثر است. چربی های با زنجیره متوسط روغن نارگیل سوخت و ساز را تقویت و به کاهش چربی های ذخیره شده کمک می کنند. ۱۱. کاهش کربوهیدرات های تصفیه شده کاهش مصرف کربوهیدرات می تواند راهی عالی برای کاهش چربی شکم باشد. رژیم های حاوی کمتر از ۵۰ گرم کربوهیدرات در روز منجر به کاهش چربی شکم افراد می شود. کافی است کربوهیدرات های تصفیه شده را با غلات کامل و سبزیجات جایگزین کنید. ۱۲. پرهیز از خوراکی های دارای قند قند حاوی فروکتوز است، ماده ای که در صورت مصرف زیاد با چندین بیماری مزمن همچون کبد چرب، دیابت نوع دو، چاقی و بیماریهای قلبی ارتباط دارد. مطالعات مختلف ارتباط بین مصرف زیاد شکر و چربی شکمی را اثبات نموده اند؛ بدین سبب با کاهش قند و شیرینی جات می توانید تا حد زیادی به آب شدن چربی شکم کمک کنید. ۱۳. کاهش سطح استرس استرس می تواند با تحریک غدد آدرنال برای ترشح کورتیزول موجب افزایش چربی شکم شود. سطح بالای کورتیزول موجب افزایش اشتها و ذخیره سازی چربی در شکم می شود. ۱۴. رژیم غذایی با پروتئین بالا یک ماده مغذی ضروری برای کاهش چربی های شکم، پروتئین است. مصرف زیاد پروتئین موجب ترشح بیشتر هورمون سیری و در نتیجه کاهش اشتها می شود. همین طور سوخت و ساز بدن را بالا برده و به کسب توده عضلانی حین کاهش وزن کمک می نماید. منابع عالی پروتئین لوبیا، لبنیات، تخم مرغ و انواع گوشت است. ۱۵. پرهیز از مصرف الکل مصرف الکل مضرات زیادی دارد همچون افزایش چربی شکم. مطالعات نشان داده است مصرف الکل منجر به چاقی مرکزی، یعنی تجمع چربی اطراف کمر، می شود. ۱۶. پرهیز از خوراکی های دارای چربی ترانس چربی های ترانس بوسیله پمپاژ هیدروژن به چربی های اشباع شده مانند روغن سویا شکل گرفته اند. این چربی ها با افزایش چربی بدن، مقاومت به انسولین، التهاب، و بیماریهای قلبی در ارتباط هستند. پرهیز از مصرف آنها به کاهش چربی شکم کمک زیادی می کند. ۱۷. مصرف فیبر محلول زیاد فیبر محلول با جذب آب و تبدیل شدن به ماده ای شبیه ژل، در کاهش سرعت گوارش غذا موثر است. تحقیقات نشان داده است این نوع فیبر با کمک به احساس سیری به کاهش وزن کمک می نماید. منابع خوب آن حبوبات، کلم بروکسل، تخم کتان و آووکادو است. ۱۸. تنظیم سبک زندگی اگر خواهان نتایج عالی هستید، سبک زندگی تان را تغییر داده و برخی از بهترین روش های معرفی شده در اینجا را ترکیب کنید تا از دست چربی های شکم خلاص شوید. ۲۳۵۲۳۷


منبع:

1400/04/07
13:57:23
5.0 / 5
236
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۳
کونفه