رئیس كنگره خدمات آزمایشگاهی عنوان كرد؛

نقش موثر آزمایشگاه ها در تشخیص و درمان بیماری ها

نقش موثر آزمایشگاه ها در تشخیص و درمان بیماری ها

كونفه: رئیس یازدهمین كنگره بین المللی ارتقاء كیفیت خدمات آزمایشگاهی تشخیص پزشكی ایران، بر نقش موثر آزمایشگاه ها در تشخیص، درمان و پایش بیماری ها تصریح كرد.



به گزارش كونفه به نقل از مهر، دكتر سید مهدی بوترابی در ارتباط با برگزاری یازدهمین كنگره بین المللی و شانزدهمین كنگره كشوری ارتقاء كیفیت خدمات آزمایشگاهی تشخیص پزشكی ایران، اظهار داشت: این كنگره با شعار همیشگی كیفیت را پایانی نیست، فرصت مغتنمی برای تبادل دانش و تجربه در همه زمینه های علوم آزمایشگاهی تشخیصی به منظور بهبود كیفیت خدمات آزمایشگاهی است.
وی اضافه كرد: جامعه آزمایشگاهی ایران هم اكنون با چالش های فراوانی روبرو بوده كه تنها تعهد به خدمت است كه در شرایط كنونی ادامه مسیر را برای بخش آزمایشگاه ها میسر ساخته است؛ بنابراین امید است با حضوراندیشمندان عرصه علوم آزمایشگاهی و تصمیم گیران و مدیران بخش های دولتی و خصوصی با تبادل اندیشه و گفتمان راهكارهای عملی برای برون رفت از مشكلات و چالش های پیش رو حاصل شود تا به سلامت مردم آسیبی وارد نشود.
رئیس یازدهمین كنگره بین المللی ارتقاء كیفیت خدمات آزمایشگاهی تشخیص پزشكی ایران با اشاره به اینكه این كنگره بزرگترین رویداد جامعه آزمایشگاهی كشور است، ادامه داد: امیدوارم بسترهای لازم برای دانش افزایی عزیزان شركت كننده در این كنگره فراهم آید و گام هایی شایسته برای پویندگان دانش و فنون طب آزمایشگاهی برداشته شود.
بوترابی، محورهای مورد بحث در این كنگره علمی را مختلف برشمرد و بیان كرد: عناوین مورد بحث در كنگره پیش رو بر مبنای نیازهای آزمایشگاه ها و همینطور دانش روز دنیا و بر مبنای نظرات اساتید برجسته علوم آزمایشگاهی انتخاب شده است. علاوه بر این عناوین مختلف دیگری در كارگاه های علمی در كنگره مورد بحث و بررسی قرار خواهند گرفت.
وی از عرضه جدیدترین دستاوردها در حوزه علوم آزمایشگاهی در این كنگره اطلاع داد و اظهار داشت: تعدادی از اساتید خارجی جهت حضور در كنگره و سخنرانی در محورهای مورد بحث اعلام آمادگی كرده اند. همینطور آخرین مهلت ارسال مقالات به دبیرخانه كنگره تا تاریخ ۳۰ دی ماه ۹۶ خواهد بود و علاقمندان جهت ارسال مقالات و اطلاعات بیشتر می توانند به وب سایت كنگره ارتقاء كیفیت به نشانیwww. iqctehran. ir رجوع كنند.
بوترابی در ادامه پاسخ به اینكه چنددرصد پاسخ ها در ازمایشگاه ها در تشخیص بیماری ها موثر است؟ سهم ازمایشگاه های تشخیص پزشكی در تشخیص، پایش و درمان بیماریها غیر قابل انكار است. اطلاعات به دست امده از نتایج ازمایشات مختلف می تواند پزشكان را در مدیریت بیماری كمك كرده و در تصمیم گیری بالینی آنها سهیم باشد.
وی اضافه كرد: این نتایج نسبت به اطلاعات جمع آوری شده از سایر بخش های پاراكلینیك و بالینی بسیار ارزان و مقرون به صرفه در اختیار پزشكان قرار می گیرد بنابراین ازمایشگاه های تشخیص پزشكی از جایگاه بسیار ارزشمندی در پزشكی برخوردار می باشد.
رئیس انجمن دكترای علوم آزمایشگاهی اظهار داشت: در بعضی از بیماری ها تنها اطلاعات بدست امده از نتایج آزمایشات است كه می تواند در تشخیص بیماری به پزشك كمك نماید و حتی در حوزه درمان بیماری هم ازمایشگاه نقشی غیر قابل انكار داشته و نتایج ازمایشگاهی بعنوان یك راهنما برای پزشكان عمل می كند.
رئیس یازدهمین كنگره بین المللی ارتقاء كیفیت خدمات آزمایشگاهی تشخیص پزشكی ایران اظهار داشت: با بروز بیماری های نو ظهور و پیشرفت فناوری های تشخیص ازمایشگاهی نقش ازمایشگاه در تشخیص و درمان این بیماری ها هم افزایش یافته است و كمتر بیماری نو ظهوری را می توان نام برد كه تست های آزمایشگاهی در تشخیص آنها مورد استفاده قرار نگرفته است.
بوترابی ادامه داد: آزمایشگاه پزشكی تاثیر مستقیمی در خیلی از جنبه های مراقبت از بیمار، همچون طول مدت اقامت و بستری و ایمنی بیمار دارد. همینطور نقش آزمایشگاه ها در حوزه بهداشت غیر قابل انكار بوده و سهم به سزایی در ارتقاء بهداشت جامعه دارد.

1396/10/20
22:55:51
5.0 / 5
4742
تگهای خبر: بهداشت , پزشك
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۳
کونفه