مدیر مركز كارآزمایی بالینی دانشگاه علوم پزشكی تهران مطرح كرد:

اتمام تزریق داوطلبان مرحله دوم واكسن  ایران بركت تا آخر فروردین۱۴۰۰

اتمام تزریق داوطلبان مرحله دوم واكسن  ایران بركت تا آخر فروردین۱۴۰۰

مدیر مرکز کارآزمایی بالینی دانشگاه علوم پزشکی تهران تعداد داوطلبان مرحله دوم تست انسانی واکسن کوو ایران برکت را ۲۸۰ نفر اعلام نمود و اظهار داشت:  تزریق اول همه داوطلبان مرحله دوم واکسن ایرانی کرونا به نام «کوو ایران برکت» به احتمال زیاد تا آخر فروردین ۱۴۰۰ به اتمام می رسد.


دکتر «حامد حسینی» روز یکشنبه به خبرنگار گروه دانشگاه و آموزش ایرنا عنوان کرد: مرحله دوم کارآزمایی بالینی اولین واکسن ایرانی کرونا به نام کوو ایران برکت که از ۲۵ اسفند ماه ۱۳۹۹ شروع شده بود بدون وقفه در روزهای نوروز در حال انجام می باشد.
وی ضمن اشاره به اینکه از ۲۵ اسفند (آغاز مرحله دوم تست انسانی) تابحال ۴۵ داوطلب مرحله دوم تست انسانی واکسن خویش را دریافت نمودند، بیان داشت: ۸ داوطلب هم از طرح تکمیلی بالای ۵۰ سال هم واکسن خویش را دریافت نمودند که در مجموع، واکسن به ۵۳ داوطلب در چند روز گذشته تزریق شد.
مدیر مرکز کارآزمایی بالینی دانشگاه علوم پزشکی تهران افزود: در روزهای نوروز هم تزریق واکسن به داوطلبان ادامه دارد، به عبارتی کار در این ایام هم به روال عادی ادامه پیدا می کند.
حسینی ابراز امیدواری کرد که در زمان بندی تعیین شده بتوانیم کارها را به اتمام برسانیم تا این محصول ایرانی در اختیار هموطنان قرار گیرد.
وی ضمن اشاره به اینکه در مرحله اول، تمرکز بر ایمنی بوده است، اظهار داشت: در مطالعات مرحله دوم، پیامد اصلی پژوهش متمرکز بر میزان آنتی بادی (پادتن) در پاسخ به تزریق واکسن در داوطلبان است، به عبارتی، تمرکز در مرحله دوم تست انسانی واکسن بر روی ایمنی زایی واکسن با تاکید بر نتایج آزمایشگاهی است.
حسینی عنوان کرد: مطالعات بالینی فاز سوم واکسن بر اثربخشی واکسن (پیشگیری از بیماری، بواسطه ی تزریق واکسن) در دریافت کنندگان تاکید دارد.
به گزارش کونفه به نقل از ایرنا، اجرای مرحله دوم تست انسانی واکسن ایرانی کرونا از ۲۵ اسفند ماه آغاز و فاز سوم این مطالعه هم در امتداد این مرحله اجرا می گردد.
با کسب مجوز از سازمان غذا دارو و کمیته ملی اخلاق، مطالعه فاز دوم و سوم تست انسانی واکسن ایرانی کوو ایران برکت با هم انجام می شود.
تزریق انسانی مرحله اول مطالعات بالینی اولین واکسن کرونا ساخت پژوهشگران ایرانی با نام "کُوو ایران برکت" روز سه شنبه (نهم دی ماه) با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری روی سه داوطلب شروع شد.
تزریق واکسن ایران کوو برکت در ۲ دوز به داوطلبان ۱۸ تا ۵۰ سال انجام شد، به عبارتی ۵۶ داوطلب این مرحله دو دوز واکسن خویش را دریافت نمودند و تزریق آخر واکسن هم در ۳۰ بهمن ماه به آخرین داوطلب این مرحله انجام شد.
آخرین نمونه گیری از خون داوطلبان این مرحله تا ۱۴ اسفند ماه به اتمام رسید. پس از آن گزارش نهایی فاز اول تست انسانی واکسن ایرانی کرونا در اختیار وزارت بهداشت قرار گرفت و این واکسن ایرانی بعد از دریافت مجوزهای لازم به داوطلبان مرحله دوم تزریق شد.
براساس برنامه ریزی های انجام شده فازهای دوم و سوم این مطالعه بالینی هم زمان انجام می شود. فاز دوم تا آخر اردیبهشت سال آینده تمام می شود.


1400/01/01
12:22:22
5.0 / 5
707
تگهای خبر: آموزش , بهداشت , بیمار , بیماری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۳
کونفه