تزریق واكسن در دبی، مبتلا شدن به كرونا انگلیسی در لارستان

تزریق واكسن در دبی، مبتلا شدن به كرونا انگلیسی در لارستان

به گزارش کونفه ایرنا- معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی لارستان از شناسایی یک مورد مثبت کرونای جهش یافته انگلیسی در این شهرستان اطلاع داد و اظهار داشت: شخص مبتلا به همراه خانواده وی هم اینک در قرنطینه کامل هستند. این فرد پیش تر در شهر دبی واکسن کرونا تزریق کرده است.


وحید یگانه روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا عنوان کرد: این فرد که ساکن یکی از روستاهای اطراف لارستان است از راه پرواز دبی به لار و در فرودگاه بین المللی این شهر مورد آزمایش فوری قرار گرفته بود.
وی با اشاره به اینکه این پرواز در ارتباط با ۲۴ بهمن ۹۹ بود و شخص مبتلا هم از همان زمان تابحال به همراه خانواده اش در قرنطینه کامل و با نظارت کادر درمان دانشکده علوم پزشکی قرار دارد، اظهار داشت: آزمایش این شخص که برای تایید به آزمایشگاه پاستور تهران ارسال شد در خصوص تایید کرونای جهش یافته انگلیسی امروز به دانشکده اعلام شده است.
وی با اشاره به اینکه مثبت بودن این شخص به کرونا مشخص و محرز شده، اظهار داشت: مبحث برای تایید آنکه ویروس از نوع کرونای جهش یافته انگلیسی است باید به تایید آزمایشگاه پاستور تهران و وزارت بهداشت هم می رسید.
یگانه با اشاره به اینکه این بیمار در دبی حتی واکسن کرونا هم تزریق کرده است اظهار داشت: اما با عنایت به انجام تست های فوری و مشکوک بودن و انجام آزمایش PCR مشخص شد که کرونای وی مثبت است.
وی با اشاره به اینکه حال عمومی این بیمار خوب است، اظهار داشت: با نظارت دقیق و هوشمندی کارکنان بهداشت و درمان لارستان این فرد مبتلا به کرونای انگلیسی بموقع شناسایی شده است.
یگانه، ضمن اشاره به خطر ورود ویروس کرونای جهش یافته انگلیسی و شناسایی برخی از افراد مبتلا به این ویروس در کشور، بر لزوم اعمال نظارت بیشتر بر رعایت شیوه نامه های بهداشتی از جانب مسافران خارجی پروازها در فرودگاه بین المللی لارستان تصریح کرد.
وی افزود: نظارت ها در فرودگاه بین المللی لارستان افزایش یافته و اوضاع با هماهنگی مجموعه های مدیریتی این فرودگاه، تحت کنترل و مدیریت است.
معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی لارستان خطر موج چهارم کرونا در منطقه و شهرهای جنوبی فارس را خاطرنشان کرد و اظهار داشت: تا کنون ۶ روستای کاریان، لاغران، احمد محمودی و جلال آباد از بخش های جویم و بنارویه و کرمستج از بخش مرکزی لارستان و روستای فیشور شهرستان اوز قرنطینه شده اند.
یگانه اظهار داشت: با وجود تاکیدها و تصویب موارد سختگیرانه در ستاد کرونا در مورد رعایت پروتکل های بهداشتی و استفاده از ماسک بعنوان مهم ترین روش پیشگیری، اما هر روز شاهد برنامه ها و جشن های عروسی، مناسبت های مختلف دورهمی، مسافرت های غیر ضروری و عادی انگاری مردم در مواجهه با این ویروس مرگبار هستیم.
یگانه ضمن اشاره به شیوع بیماری کرونا انگلیسی در کشور و ارتباط بالای مردم منطقه با مسافران خارجی بازگشته از کشورهای حوزه خلیج فارس هم خاطرنشان کرد: عادی انگاری مردم و عدم استفاده از ماسک در شرایط فعلی که بیشترین صدمه را کودکان، سالخورده ها و بیماران زمینه ای خواهند دید، تبعات گسترده ای را به دنیال دارد و باید به این مسئله بعنوان یک خطر جدی توجه کرد.
وی ضمن اشاره به نزدیک بودن به شروع سال جدید از مردم خواست تا با رعایت پروتکل های بهداشتی و حفظ جان خود و دیگران، موجبات کاهش موارد مثبت و بستری ناشی از بیماری کووید ۱۹ را فراهم نمایند.
شهرستان لارستان به مرکزیت لار در فاصله ۳۷۸ کیلومتری جنوب شیراز قرار دارد.



منبع:

1399/12/03
12:17:14
0.0 / 5
873
تگهای خبر: آب , بهداشت , بیمار , بیماری
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۴
کونفه