واكسن مدرنا باز هم خبرساز شد

واكسن مدرنا باز هم خبرساز شد

به گزارش کونفه ایسنا نوشت: یکی از اعضای کادر درمان آمریکا که سابقه حساسیت داشته با تزریق واکسن کروناویروس مدرنا گرفتار واکنش آلرژیک شده است.


یکی از اعضای کادر درمان بوستون که سابقه حساسیت داشته بعد از دریافت واکسن کروناویروس مدرنا گرفتار واکنش آلرژیک شد. این نخستین واکنش آلرژیک ناشی از واکسن کروناویروس مدرنا بوده است هرچند قبل از این شش مورد واکنش آلرژیک در افراد دریافت کننده واکسن کروناویروس فایزر/بیو ان تک در ایالات متحده مشاهده شده است. این پزشک داوطلب برای دریافت واکسن مدرنا اظهار داشت: بعد از آنکه واکسن کرونا را تزریق کردم احساس «آریتمی تاکی کاردیک» داشتم اما احساس میکردم از اضطراب ناشی شده است چونکه بعد از بروز واکنشهای آلرژیک در افراد دریافت کننده واکسن کروناویروس فایزر/بیو ان تک احساس نگرانی داشتم. آریتمی تاکی کاردیک اصطلاحی پزشکی است که بیان کننده بالا رفتن ضربان قلب یا نامرتب شدن آنست. بعد از انجام بررسیها مشخص شد ضربان قلب این پزشک افزایش یافته است. همین طور در قسمت زبان و گلو احساس بی حسی و گزگز داشته که قبل از این نیز سابقه چنین واکنشهای آلرژیک در او مشاهده شده است. وی بعد از بروز علایم بلافاصله تحت معالجه قرار گرفته است. با این وجود سخنگوی مدرنا گفته که شرکت فوق هنوز نمی تواند این حادثه را تایید کند اما این مساله گزارش شده و شرکت مدرنا در حال بررسی های بیشتر است. 47232


منبع:

1399/10/06
19:35:39
5.0 / 5
438
تگهای خبر: پزشك , درمان , زبان , قلب
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۱
کونفه