مولتی ویتامین ها شامل چه موادی هستند؟  خواص مولتی ویتامین چیست؟

مولتی ویتامین ها شامل چه موادی هستند؟  خواص مولتی ویتامین چیست؟

به گزارش كونفه مولتی ویتامین ها مكمل هایی شامل انواع گوناگون ویتامین و مواد معدنی هستند. این محصولات به شكل های گوناگونی مانند قرص، كپسول، آدامس یا پودر و مایع به بازار عرضه می شوند. با عنایت به برچسب طریقه مصرف و دوز آنها، معمولا باید دو بار در روز مصرف شوند.



مولتی ویتامین ها شامل چه موادی هستند؟
۱۳ ویتامین و حداقل ۱۶ ماده معدنی برای سلامتی بسیار حائز اهمیت می باشد. خیلی از آنها به واكنش های آنزیمی بدن كمك می كنند و به آنها سرعت می بخشند. همینطور بدن به این مواد مغذی برای رشد و تنظیم فرایندهای بدن نیاز دارد. علاوه بر انواع گوناگون ویتامین ها و مواد معدنی، می تواند آمینو اسید و اسیدهای چرب مورد نیاز بدن را هم تامین كنند. اما از آنجایی كه این مواد توسط سازمان غذا و دارو تنظیم نمی شومد، امكان دارد مقادیر كمتر یا بیشتری از آنچه كه بر روی برچسب نوشته شده داشته باشند.

مولتی ویتامین و بیماری های قلبی
یكی از عوامل اصلی مرگ و میر در سراسر جهان بیماری های قلبی است. مطالعات بسیاری بر روی اثر آنها بر روی بیماری های قلبی انجام شده و در بعضی از موارد موثر و در بعضی دیگر بدون تأثیر بوده است. در یك مطالعه كه بر روی زنان انجام شد نشان داد، مصرف مولتی ویتامین به مدت حداقل سه سال می تواند تا ۳۵% خطر مبتلا شدن به بیماری های قلبی را كم كند.
مولتی ویتامین و سرطان
در برخی از مطالعات مصرف مولتی ویتامین در آقایان توانست تا ۳۱% خطر مبتلا شدن به سرطان را كم كند در صورتیكه در بعضی دیگر هیچ اثری نداشته و حتی افزایش ریسك مبتلا شدن هم داشته! بنابراین نمی توان قطعا گفت چه تأثیر بر روی سرطان دارد.

مزایای دیگر مولتی ویتامین ها
با توجه به تحقیقات انجام شده، گفته می شود می تواند حافظه را بهبود و احساس خوبی به فرد بدهد. به علت آنتی اكسیدان های موجود در آن می تواند سرعت فرایند پیرچشمی و كم بینا شدن آنرا كم كند و از برخی از بیماری های چشمی مانند آب مروارید جلوگیری كند.
healthline 2121

1398/09/10
15:02:34
5.0 / 5
4430
تگهای خبر: آب , آنتی اكسیدان , بازار , بیمار
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۲
کونفه