عرضه بیشتر از 76 هزار خدمت بهداشتی و درمانی به زائرین حج از جانب هلال احمر

عرضه بیشتر از 76 هزار خدمت بهداشتی و درمانی به زائرین حج از جانب هلال احمر

به گزارش کونفه، رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر از عرضه بیشتر از ۷۶ هزار خدمات بهداشتی و درمانی به زائرین اطلاع داد.



به گزارش کونفه به نقل از ایسنا، سید علی مرعشی ضمن اشاره به آمار زائرانی که امسال به سرزمین وحی مشرف شده اند، اظهارکرد: ضروری است بدانیم تا بیست وچهارم ذی القعده مجموع زائرین ایرانی که در سرزمین وحی حضور دارند، نزدیک به ۵۴ هزار نفر است که حدود ۱۰ هزار نفر از حجاج در مدینه و باقی مانده در مکه مکرمه اسکان داده شدند.

وی با اشاره به اینکه از آغاز مناسک حج تابحال بیشتر از ۷۶ هزار و ۵۰۰ خدمات بهداشتی و درمانی به زائرین حج عرضه شده است، اضافه کرد: از این تعداد خدمات عرضه شده، نزدیک به ۴۸ هزار و ۵۰۰ ویزیت در مجموعه مطب ها، درمانگاه ها و بیمارستان های تخصصی مکه و مدینه برای زائرین سرزمین وحی انجام شده است.

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر اظهارکرد: در حال حاضر ۲۰ بیمار در بیمارستان هلال احمر جمهوری اسلامی ایران در مکه بستری و ۲۶ زائر در بیمارستان عربستان سعودی هستند که از این تعداد ۱۴ نفر در اورژانس بوده و ۱۲ بیمار هم بستری هستند. از این ۱۲ بیمار، تعداد هفت نفر گرفتار شکستگی های مختلف شدند که شکستگی استخوان ران همچون مهم ترین این موارد است.

مرعشی ضمن اشاره به این که پنج زائر باید عمل جراحی انجام دهند، خاطرنشان کرد: با عنایت به کثرت شکستگی ها به زائرین سفارش می شود هنگام راه رفتن بسیار مراقب باشند، سطوح داخلی مسجدالحرام و صحن ها، لابی هتل ها پوشیده از سنگ است و به علت این که نظافت مکرر در مکانهای مذکور صورت می گیرد، امکان وقوع حادثه برای زائرین وجود دارد، ازاین رو افراد باید مراقبت کنند تا گرفتار شکستگی استخوان نشوند و برای تردد و استفاده از پله برقی هم زائرین باید دقت لازم را داشته باشند تا مشکلی برای آنها به وجود نیاید.

وی همینطور ضمن اشاره به احتمال گرمازدگی زئران هم اظهار داشت: نوشیدن آب فراوان، حضور نداشتن در محیط های باز هنگام تابش مستقیم آفتاب و استفاده از چتر در زمان هایی که از نظر شرعی امکان پذیر است، کمک می نماید تا زائرین گرفتار گرمازدگی نشوند.





منبع:

1403/03/14
15:54:49
5.0 / 5
1648
تگهای خبر: آب , استخوان , بهداشت , بیمار
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۴
کونفه