بازبینی برخی خطوط BRT تهران
به گزارش کونفه، دبیر شورایعالی ترافیک کشور از بازبینی و اصلاح برخی خطوط اتوبوس های تندرو (BRT) در تهران اطلاع داد و اظهار داشت: بعضی از این خطوط به درستی تعریف نشده و شهرداری درحال جمع آوری و اصلاح آن هاست.
سیدمجتبی شفیعیبا اشاره به وضعیت خطوط BRT در کلان شهرهای کشور اظهار نمود: سامانه اتوبوس های تندرو یکی از موفق ترین مدلهای حمل و نقل عمومی در دنیاست و بازهم بعد از گذشت دو دهه، در مراجع و مقالات علمی به آن پرداخته می شود؛ برای اینکه منافع آن عموما بیش از سه برابر هزینه هایش است.
وی اضافه کرد: با وجود آنکه BRT در تهران و دیگر کلان شهرها نسبت به استاندارد جهانی ضعف هایی دارد؛ اما بازهم سامانه ای کارآمد شمرده می شود. البته تعدادی از خطوط در تهران به اشتباه طراحی شده اند و باید اصلاح یا حذف شوند، چونکه در بعضی مسیرها و ایستگاه ها تقاضای کافی وجود نداشته است. در همین جهت، شهرداری تهران درحال بازبینی و اصلاح تعدادی از این خطوط است.
شفیعی با تاکید بر ضرورت تامین ناوگان جدید برای این خطوط اظهار داشت: اصلاح خطوط BRT می تواند به جبران کمبود ناوگان در سایر مسیرها کمک کند؛ اما شهرداری تهران باید توجه جدی تری به مسأله تامین ناوگان اتوبوس های تندرو داشته باشد.
دبیر شورایعالی ترافیک کشور درباره ی ورود تراموا به سیستم حمل و نقل شهری نیز اظهار نمود: ظاهرا تراموای مدنظر اخیر شهرداری تهران مجموعه ای سه کابین است و در صورت ورود به ناوگان، تحول مثبتی در حمل و نقل شهری بوجود خواهد آورد. البته نباید درگیر نام تراموا شویم؛ هدف آنست که سامانه ای کارآمد، کم هزینه و پاک برای جابه جایی مسافران داشته باشیم.
وی اشاره کرد: اتوبوس های سه کابین هم در تعدادی شهرهای جهان مورد استفاده قرار می گیرند. در بازبینی طرح جامع ریلی تهران در سال ۱۴۰۲، شهرداری پیشنهاد اجرای دو خط ریلی سبک را بیان کرد که مقرر است تراموا در یکی از این خطوط اجرا شود. شورایعالی ترافیک کشور از ایجاد ظرفیتهای جدید در حمل و نقل عمومی استقبال می کند و در صورت نیاز، آماده هرگونه همکاری و دفاع از شهرداری تهران در تحقق این برنامه است.
بطور خلاصه، البته بعضی از خطوط در تهران به اشتباه طراحی شده اند و باید اصلاح یا حذف شوند، چراکه در بعضی مسیرها و ایستگاه ها تقاضای کافی وجود نداشته است. در همین جهت، شهرداری تهران در حال بازنگری و اصلاح بعضی از این خطوط است.
شفیعی با تکیه بر ضرورت تامین ناوگان جدید برای این خطوط عنوان کرد: اصلاح خطوط BRT می تواند به جبران کمبود ناوگان در سایر مسیرها کمک کند؛ اما شهرداری تهران باید توجه جدی تری به مسأله تامین ناوگان اتوبوس های تندرو داشته باشد.
دبیر شورای عالی ترافیک کشور درباره ی ی ورود تراموا به سیستم حمل و نقل شهری نیز اظهار داشت: ظاهرا تراموای مدنظر اخیر شهرداری تهران مجموعه ای سه کابین است و در صورت ورود به ناوگان، تحول مثبتی در حمل و نقل شهری بوجود خواهد آورد.
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب