نوشیدن چای و كاهش خطر سكته!

نوشیدن چای و كاهش خطر سكته!

كونفه: بگفته پژوهشگران افرادی كه چای می نوشند احتمال خطر سكته در آنها كمتر است. نوشیدن روزانه یك لیوان چای می تواند طول عمر را افزایش و دكتر را از شما دور نگه دارد. همین طور نوشیدن 3 لیوان یا بیشتر در هفته می تواند سلامت  قلب و عروق را افزایش دهد.



در این بررسی طولانی مدت كه بر روی ۱۰۰۹۰۲ شركت كننده و به مدت ۷.۵ سال انجام شد، در آن شركت كنندگان را به دو دسته، كسانی كه در هفته ۳ لیوان یا بیشتر چای می نوشند و آن هایی كه نمی نوشند تقسیم كردند. بر طبق نتایج آنهایی كه بطور مداوم چای نوشیدند احتمال مبتلاشدن به انواع بیماری های همچون قلبی-عروقی و سكته تا ۵۶ درصد كاهش یافته بود.

قدرت پلی فنول
به گفته برخی محققین بدست آمدن چنین نتایجی به سبب وجود یك ماده شیمیایی به نام پلی فنول است كه هم در چای سیاه هم سبز وجود دارد. پلی فنول در گیاهان خصوصاً گیاهان گلدار یافت می شود. بگفته دكتر Satjit Bhusri قسمت "فنل" پلی فنول ها جایی است كه گیاهان و گل ها رایحه یا عطر آنها را می گیرند.
از پلی فنول بعنوان یك ماده موثر در قلب و عروق شناخته می شود كه این مزایا شامل بهبود عملكرد رگ های خونی، رقیق كنندگی و انقباض كمتر است. همین طور می تواند موجب افزایش كلسترول خوب و كاهش التهاب نیز شود.
چای سیاه یا سبز؟
در حالی كه هر دو چای سیاه و سبز دارای پلی فنول هستند، اما بنظر می رسد چای سبز بهتر از سیاه است. در واقع این امر می تواند به سبب پروسه تخمیری باشد كه برای تولید چای سیاه صورت می گیرد و ممكنست اثر پلی فنول را كمی رقیق كند. همین طور در این بررسی تنها ۸ درصد افراد چای سیاه نوشیدند. نوشیدن حداقل ۳ لیوان چای در هفته می تواند سلامت فرد را تامین كند. اما چای تنها منبع دارای پلی فنول نیست. خیلی از مواد خوراكی مانند شكلات تلخ و انواع توت ها دارای پلی فنول هستند.
healthline.com ۲۱۲۱


منبع:

1398/11/26
15:36:16
5.0 / 5
3450
تگهای خبر: بیمار , بیماری , چای , سلامت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۲
کونفه