توصیه های غذایی برای دانش آموزان:

میوه و تنقلات خانگی بهترین میان وعده برای دانش آموزان

میوه و تنقلات خانگی بهترین میان وعده برای دانش آموزان

كونفه: یك استاد دانشگاه اظهار داشت: موادی همچون بادام، كشمش و گردو با داشتن انواع ویتامین ها بهترین تغذیه برای دانش آموزان محسوب شده و آنان را به صورت كامل سیر می كند.


مصطفی اقلیما رئیس انجمن علمی مددكاران اجتماعی و استاد دانشگاه در گفت وگو با خبرنگار مهر، با عنایت به بازگشایی مدارس و در ارتباط با تغذیه سالم برای دانش آموزان اظهار داشت: با بازگشایی مدارس دانش آموزان باید تغذیه ای كامل و سالم برای حفظ سلامت جسمی و افزایش قدرت یادگیری داشته باشند. اقلیما افزود: بهترین و سالم ترین تغذیه برای دانش آموزان در طول روز خوراكی های طبیعی و خانگی است. وی با اشاره به اینكه دانش آموزان تاحد امكان از كیك ها و بیسكوئیت ها استفاده نكنند، خاطرنشان كرد: چراكه این دسته از خوراكی ها دارای قندهای مصنوعی و مواد افزودنی بوده و برای سلامتی دانش آموزان بسیار مضر است. این استاد دانشگاه با اشاره به اینكه كیك ها و خوراكی های مصنوعی باعث چاقی كودكان می شود، عنوان كرد: سفارش می گردد تا خانواده ها دانش آموزان را از خرید خوراكی از بوفه مدارس منع كنند. اقلیما برخی مواد خوراكی خانگی مناسب برای دانش آموزان را برشمرد و اظهار نمود: موادی همچون بادام، كشمش و گردو بهترین تغذیه برای دانش آموزان است. این مواد حاوی انواع ویتامین های لازم برای بدن بوده و مقداری از آن ها به صورت كامل دانش آموزان را سیر می كند. وی با اشاره به اینكه در صورت نبود تنقلاتی همچون بادام یا كشمش از میوه ها استفاده شود، افزود: مصرف یك عدد سیب یا موز در طول روز هم نیازهای غذایی بدن دانش آموزان را تامین كرده و برای سلامتی آنان هم مفید می باشد. این استاد دانشگاه درباره آب میوه ها هم توضیح داد: آب میوه های طبیعی می تواند جایگزین میوه ها شود اما این آب میوه باید به سرعت مصرف شود چراكه ویتامین های محلول در آن با گذشت زمان ارزش غذایی خویش را از دست می دهد. اقلیما افزود: درنتیجه حمل آن ها تا مدرسه و استفاده درطول روز ارزش غذایی چندانی برای دانش آموزان نخواهد داشت. وی درباره آب میوه های مصنوعی هم عنوان كرد: آب میوه های مصنوعی هم علاوه بر داشتن قندهای مصنوعی برای سلامت دانش آموزان مضر بوده و هیچ ویتامین یا ارزش غذایی خاصی نخواهد داشت. این استاد دانشگاه سفارش كرد: والدین می توانند غذاهای خانگی بخصوص غذاهایی كه گوشت كمی داشته باشند را هم بعنوان میان وعده برای دانش آموزان قرار دهند. اقلیما با تاكید بر ضرورت مصرف صبحانه برای دانش آموزان خاطرنشان كرد: مصرف صبحانه برای دانش آموزان ضروری بوده و این وعده باید به صورت كامل مصرف شود. وی درباره این وعده توضیح داد: سفارش می گردد تا دانش آموزان در وعده صبحانه از موادی همچون پنیر، چایی و بخصوص تخم مرغ استفاده كنند. این استاد دانشگاه اظهار نمود: تخم مرغ با داشتن مواد مغذی انرژی بدن دانش آموزان را درطول روز تامین كرده و قدرت یادگیری دانش آموزان را هم بالا می برد.

1397/07/05
21:21:31
5.0 / 5
25
تگهای خبر: آب , تغذیه , چاقی , چای
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۳
کونفه